راهنمای سفر به فرانسه

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای سفر به فرانسه

یچ چیزی مانند یک گردش چند ساعته در حوالی رود سن، نمی‌تواند حال و هوایتان را عوض کند. هر کسی با هر سلیقه‌ای که به این کشور سفر کند، قطعا با خاطرات و تجربیات لذت‌بخش به خانه‌ی خود باز می‌گردد. تاریخچه‌ی غنی و پربار این کشور سبب شده که در گوشه و کنار آن، بناهای تاریخی، قلعه‌ها و آثار معماری باشکوهی را ببینید که همگی نشانی از فرهنگ غنی این کشور بی‌نظیر هستند. البته سفر به فرالنسه، سفر گران‌قیمتی خواهد بود. برای دیدن همه‌ی جاذبه‌های گردشگری و لذت بردن از همه‌ی زیبایی‌های فرانسه باید هزینه‌های زیادی را بپردازید. پس سعی کنید که قبل از سفر به فرانسه، مبلغی را برای هزینه‌های اضافی که ممکن است در طول سفر پیش بیایند، کنار بگذارید. البته این راهنمای سفر هم به شما کمک می‌کند که هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهید.

پاریس

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها در حدود شبی ۱۵ تا ۴۰ یورو است و بستگی دارد که کدام شهر را برای اقامت انتخاب کنید. قیمت‌ها در پاریس بیشتر هستند. اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها شبی ۷۵ یورو و بیشتر، هزینه دارند. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان قیمت از شبی ۶۰ یورو برای یک اتاق دوتخته شروع می‌شود. هزینه‌ی اقامت در اطراف پاریس، بوردو و ریوریای فرانسه، کمتر است. یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای اقامت می‌توانید مد نظر داشته باشید، اجاره‌ی اتاق یا آپارتمان است. برای شهرهای گران‌قیمت مثل پاریس، این انتخاب بهتری خواهد بود.

هتل

هزینه‌ی خورد و خوراک

تهیه‌ی غذا در فرانسه برایتان بسیار ارزان‌تر تمام می شود تا غذا خوردن در رستوران. در گوشه و کنار شهرها، مغازه‌های مختلف فروش نان، انواع پنیر و گوشت و فرآورده‌های پروتئینی دیده می‌شوند. خرید مواد خوراکی و ترتیب دادن یک گردش چند ساعته، در فرانسه بسیار رایج است. شما می‌توانید ناهارتان را خودتان تنها با پرداخت ۱۰ یورو برای دو نفر تهیه کنید که شامل نوشیدنی نیز می‌شود. ساندویچ‌های نیمه‌آماده نیز در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شوند که در حدود ۴ تا ۷ یورو قیمت دارند. اما غذا خوردن در رستوران برای هر وعده، چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۵ یورو برایتان هزینه خواهد داشت. هزینه‌ی تهیه‌ی مواد خوراکی برای یک هفته در حدود ۴۵ تا ۶۵ یورو خواهد بود.

غذای فرانسوی

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و جا‌به‌جایی

بهترین راه برای رفت و آمد در فرانسه استفاده از قطار است. قطارهای شبانه ارزان‌تر هستند و در عوض قطارهای سریع‌السیر (TGV) بسیار گران هستند و در حدود ۹۰ یورو قیمت دارند. سیستم‌های حمل‌و‌نقل محلی نیز قابل اطمینان هستند و برای هر مسیر در حدود ۱ تا ۳ یورو قیمت دارند. هزینه‌های رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر و برعکس نیز معمولا مقرون به صرفه هستند. برای مسیر فرودگاه شارل دو گل تا پاریس باید ۱۲ یورو بپردازید. کرایه‌های تاکسی‌ها معمولا بالا هستند؛ پس تا جایی که برایتان امکان دارد، از تاکسی استفاده نکنید.

tgv

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی

هزینه‌ی ورودی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و موزه‌ها در فرانسه، بین ۹ تا ۲۰ یورو است.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یک گردش چند ساعته ترتیب دهید

غذا خوردن در رستوران در کشور فرانسه یک فعالیت تفریحی گران‌قیمت محسوب می‌شود. رستوران‌ها می‌توانند بودجه‌ی یک روز سفر شما را به راحتی به خود اختصاص دهند. اما نگران نباشید. می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتری، یک پیک نیک لذت بخش ترتیب دهید. به یک فروشگاه محلی سر بزنید، کمی نان و پنیر و میوه و گوشت تهیه کنید و برای یک گردش چند ساعته‌ی لذت‌بخش برنامه‌ریزی کنید. با پرداخت کمتر از ۱۰ یورو می‌توانید یک غذای عالی برای خودتان تهیه کنید.

پیک نیک

برای رفت و آمد از قطار استفاده کنید

مسافرت با قطار در اروپا بسیار ارزان‌قیمت است و البته یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای سفر به اطراف فرانسه است. خطوط TGV یا قطارهای سریع‌السیر کمی گران هستند اما سایر قطار‌ها هزینه‌های کمتری دارند. به علاوه اگر بلیط‌های اعتباری Eurail تهیه کنید، می‌توانید هزینه‌های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

از فروشگاه‌های محلی، خرید کنید

دوست دارید یک غذای لذیذ محلی را امتحان کنید؟ پس همان کاری را انجام دهید که خود فرانسوی‌ها انجام می‌دهند. سری به بازارهای محلی بزنید، ماهی و پنیر و نان و سایر مواد مورد نیاز را تهیه کنید. به جای رستوران رفتن، خودتان دست به کار شوید و یک غذای لذیذ فرانسوی درست کنید. این کار، هزینه‌های شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

از سرویس‌های اشتراک‌گذاری وسیله‌ی نقلیه، استفاده کنید

اگر برنامه‌ی سفرتان انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است، می‌توانید از این سرویس‌ها با نام BlaBlaCar استفاده کنید. از این وسایل نقلیه می‌توانید برای سفرهای بین شهری استفاده کنید. از مزایای این کار علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌ها این است که می‌توانید با فرهنگ و زندگی عامه‌ی مردم از نزدیک آشنا شوید. راننده‌های این سرویس‌ها کاملا تاییدشده و قابل اطمینان هستند.

اشتراک وسیله نقلیه

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های فرانسه

پاریس

پاریس

پاریس، پایتخت زیبای فرانسه، چیزهای زیادی برای دیدن و لذت بردن دارد. موزه‌ی لوور، موزه‌های سبک امپرسیونیسم یا دریافتگری، برج ایفل، رود سن، پارک‌های متعدد و فرهنگ و غذای بی‌نظیر و متفاوت، فهرستی است که پایانی ندارد. این شهر یک مقصد ایده‌آل برای دوستداران هنر و غذا است چرا که پاریس تاریخچه‌ای غنی در هر دو مورد دارد. فراموش نکنید که شیرینی‌های لذیذ و بی‌نظیر پاریسی را امتحان کنید. برای دیدن همه‌ی زیبایی‌های پاریس، زمان زیادی نیاز دارید. شهری که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است و هر بار که به آن سفر کنید، چیز جدیدی برای دیدن و لذت بردن در آن خواهید یافت.

پاریس

سواحل D-Day، نرماندی

سواحل D-Day

در سواحل شمال فرانسه با عملیات پیاده شدن در نورماندی یا عملیات نپتون در جریان جنگ جهانی دوم، بیشتر آشنا می‌شوید. یادبود‌ها و موزه‌های متعددی در این منطقه وجود دارند که شما را با تاریخچه‌ی این رویداد آشنا می‌کنند. پناهگاه‌ها و استحکامات زمان جنگ نیز در این منطقه دیده می‌شوند.

سواحل D-Day

کاخ ورسای (Versailles)

کاخ ورسای (Versailles)

این کاخ قدیمی مربوط به پادشاهان فرانسه، در نزدیکی پاریس واقع شده است. لویی چهاردهم به منظور نشان دادن قدرت و ثروت خود، دستور ساخت این کاخ را صادر کرد. این کاخ همانند گدشته، بسیار باشکوه و دیدنی است و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این کاخ تا زمان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ مورد استفاده‌ی پادشاهان فرانسه قرار می‌گرفت. کاخ ورسای یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه است که به هیچ عنوان نباید دیدنش را از دست بدهید.

کاخ ورسای (Versailles)

دره‌ی لوار (Loire)

دره‌ی لوار (Loire)

این دره‌ی زیبا با قصر‌ها و باغ‌های انگور بی‌نظیرش، بسیار زیبا و دیدنی است. در این منطقه‌ی زیبا می‌توانید از شهرهای کوچک و دیدنی بازدید کنید و بهترین غذاهای محلی فرانسوی را نوش جان کنید. این منطقه یکی از دیدنی‌های فرانسه است که نباید آن را از دست بدهید. هر چند بسیاری از کسانی که تنها به فرانسه سفر می‌کنند، معمولا آن را فراموش می‌کنند.

دره‌ی لوار (Loire)

بوردو

بوردو

این شهر گرچه مقصد گران‌قیمتی محسوب می‌شود اما ارزش هزینه کردن دارد. یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های مرکز خرید اروپا در بوردو واقع است. در این شهر می‌توانید از دیدن سواحل زیبا و خوردن غذاهای دریایی لذیذ، لذت ببرید. بوردو در نزدیکی پاریس واقع شده است.

بوردو

نیس (Nice)

نیس (Nice)

این شهر زیبا گرچه جای کن و موناکو را نمی‌گیرد اما مقصد مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند سفری کم‌هزینه به یک شهر ساحلی زیبا داشته باشند.

نیس (Nice)

لیون

لیون

اطراف این شهر زیبا، قلعه‌های شگفت‌انگیز و دهکده‌های کوچک و زیبایی وجود دارد. این شهر مقصد مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند زندگی روستایی در فرانسه را از نزدیک ببینند و تجربه کنند. اگر دوست دارید فرانسه‌ی قرون وسطایی را ببینید، باید از لیون دیدن کنید. همه‌ی این ناحیه، میراث فرهنگی یونسکو است، جایی که قدم زدن در آن شما را به سفری در دل تاریخ می‌برد.

لیون

موناکو

این شاهزاده‌نشین کوچک، مملو از خیابان‌های باریک و زیبا، ساختمان‌های دیدنی و باشکوه و قایق‌های بادبانی مدرن و زیبا است. این شبه‌ جزیره در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل جنوب فرانسه قرار گرفته است. موناکو به خاطر وجود قوانین مالیاتی آزاد و آب هوای مناسب و مطبوع، به بهشتی برای جهانگردان و ثروتمندان تبدیل شده است.

موناکو

سن تروپه

سن تروپه

اگر اقامت در مارسی شما را خسته کرده می‌توانید با قایق سری به شهر کوچک سن تروپه بزنید و کمی در این شهر دیدنی استراحت کنید و در آب‌های نیلگون سواحل آن تنی به آب بزنید.

سن تروپه

آلزاس

آلزاس

این منطقه که در شمال شرقی فرانسه واقع شده، بسیار دیدنی و زیبا است. شهر قدیمی کلمار (Colmar) یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه است. قدمت تعدادی از بناهای تاریخی آلزاس به دهه‌ی ۱۳۰۰ میلادی باز می‌گردد. آلزاس یکی از زیباترین مناطقی است که در سفر به فرانسه می‌توانید از آن دیدن کنید.

آلزاس

پارک لاویت (Parc de la Villette)

پارک لاویت (Parc de la Villette)

در این پارک، یک موزه‌ی علوم و چند جاذبه ی گردشگری عجیب وجود دارد. مجموعه‌ی بزرگی از سازه‌های تزیینی (حجم‌های قرمز رنگ)، باغ‌های موضوعی و فضای بازی برای فعالیت‌های تفریحی و گشت و گذار در این پارک وجود دارد. این پارک، مکان مناسبی برای تفریح بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها و گذراندن یک بعدازظهر لذت‌بخش است.

پارک لاویت (Parc de la Villette)

بازدید از مناطق جنگی

فرانسه یکی از کشورهای درگیر در جنگ جهانی اول بود. هنوز هم آثاری از جنگ و خسارات ناشی از آن در سراسر این کشور مشاهده می‌شود. به عنوان مثال دو نبرد مهم زمان جنگ یعنی نبرد Vimy Ridge و Verdun در این کشور به وقوع پیوسته‌اند. این مناطق به یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه تبدیل شده‌اند. بازدید از این مناطق، تجربه‌ی خوبی است که شما را بیش از گذشته با تاریخ فرانسه آشنا می‌کند.

مناطق جنگی

بقایای امپراتوری روم

بقایای امپراتوری روم

تعداد زیادی از آثار به‌ جا‌ مانده از دوران امپراتوری روم در این کشور وجود دارند. در Orange، Nimes و Arles تماشاخانه‌های متعددی از زمان رومیان باقی مانده است. در Nimes علاوه بر این تماشاخانه‌ها، یک معبد نیز وجود دارد که به خوبی حفظ و نگهداری می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که نشانه‌هایی از امپراتوری روم را در جنوب فرانسه ببینید. این بناهای تاریخی قطعا ارزش دیدن خواهند داشت.

بقایای امپراتوری روم

شهر قرون وسطایی کارکاسون (Carcassonne)

 کارکاسون

کارکاسون یک شهر قرون وسطایی محصور در دیوارهای قدیمی است که در جنوب فرانسه قرار گرفته است. این شهر تاریخی مملو از آثار به‌جا‌مانده از دوران قرون وسطی است. قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌ها و خرید کردن از مغازه‌های کوچک آن خالی از لطف نیست.

 کارکاسون

اسکی

اسکی

تعدادی از بهترین پیست‌های اسکی اروپا در رشته کوه آلپ فرانسه قرار گرفته‌اند. پس، اگر در ماه‌های زمستانی به اروپا و فرانسه سفر می‌کنید، با دوستان خود کلبه‌ای ییلاقی اجاره کنید و از اسکی در کوهستان لذت ببرید. برای اقامت می‌توانید از هتل‌ها و هاستل‌های کوهستانی نیز استفاده کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اسکی در فرانسه یک فعالیت تفریحی گران‌قیمت محسوب می‌شود.

اسکی



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 92
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 9
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 31
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 692
    بازدید ماه بازدید ماه : 15357
    بازدید سال بازدید سال : 70140
    بازدید کلی بازدید کلی : 905699

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 44.200.249.42
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.