راهنمای جامع سفر به اروپا

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای جامع سفر به اروپا

راهنمای جامع سفر به اروپا

برای جوانان ، سفر به دور اروپا می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی باشد. از پاریس  زیبا گرفته تا کافی‌شاپ‌های آمستردام و سواحل یونان، جاذبه‌های گردشگری اروپا هستند. در این قاره چیز‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که حتی اگر بخواهیم نمی‌توانیم همه را نام ببریم. اما حتی اگر قصد سفر به دور اروپا را نداشته باشید، این قاره سواحل زیبا، معماری‌های با‌شکوه و قدیمی و مردمی مهربان دارد. هر کشور به‌طوری باور‌نکردنی با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد.

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی هتل و هاستل

بسته به اندازه‌ی اتاق و میزان محبوبیت هاستل، کرایه‌ی اتاق بین ۱۸ تا ۴۰ یورو برای هر‌شب است. هزینه‌ی اتاقی ۶ تخته در برلین ۱۵ یورو است. در‌حالی‌که هزینه‌ی همین اتاق در پاریس ۳۲ یورو می‌شود. پاریس گران‌ترین و آتن ارزان‌ترین اتاق‌ها را ارائه می‌دهند. هزینه‌ی محوطه‌های اردوگاهی برای هرشب و برای یک جای چادر بین ۹ تا ۱۵ یورو است. در اروپای شرقی هزینه‌ی هاستل بسته به اندازه‌ی آن‌جا و میزان محبوبیت، بین ۶ تا ۱۵ یورو است. هرچه بیشتر به سمت شرق روید، هزینه‌ی محل اقامت ارزان‌تر خواهد شد. هزینه‌ی اتاق دو تخته‌ی خصوصی در هاستل با حمام مشترک نزدیک به ۲۷ تا ۵۵ یورو برای هر‌شب خواهد بود.هزینه‌ی اتاق دو تخته در هتل دو ستاره با صبحانه، وای‌فای و حمام خصوصی، ۲۷ یورو است.

هتل و هاستل در اروپا

 غذا

در اروپای غربی می‌توانید از مغازه‌های کوچک ساندویچ، برش‌های پیتزا و سوسیس تهیه کنید. این مغازه‌ها در ایستگاه‌های قطار و اتوبوس و خیابان‌های پر رفت و آمد هستند. شما با ۶۵ یورو می‌توانید غذای یک هفته را خود بپزید. این مغازه‌های کوچه غذای ارزان ارائه می‌دهند و شما می‌توانید روزانه با ۹ تا ۱۵ یورو غذای خود را تهیه کنید. غذا‌ی رستوران برای یک وعده‌ی کامل به همراه نوشیدنی بین ۱۳ تا ۲۵ یورو است. غذا در شرق اروپا ارزان‌تر از غرب است.

غذا در اروپا

حمل و نقل

عموما هزینه‌ی حمل و نقل در سراسر اروپا با تراموا، قطارو مترو ۱.۸۰ یورو برای بلیت یک‌طرفه است. هزینه‌ی قطار‌های میان شهری در شهر‌های مختلف اروپا فرق می‌کند و برای قطار‌های سریع‌السیر و یا عادی تفاوت دارد. هزینه‌ی بلیت قطار سریع‌السیر از برلین به مونیخ نزدیک به ۱۹۰ یورو، بوردو به پاریس ۹۵ یورو و مادرید به بارسلون ۱۵۰ یورو است. 

حمل ونقل در اروپا

فعالیت‌ها

هزینه‌ی اکثر موزه‌ها و تور‌ها از ۱۴ یورو شروع می‌شود. البته این هزینه در شرق اروپا کم‌تر است. هزینه‌ی تور‌های یک‌روزه ۳۵ تا ۱۰۰ یورو است. از آن‌جایی‌که قیمت‌ها بین‌ کشور‌های مختلف متفاوت است، صحبت در خصوص هزینه‌های کلی کمی سخت است. 

نکاتی برای کم کردن هزینه‌ها

غذا را خودتان درست کنید

در این قاره مغازه‌های کوچک زیادی وجود دارند که ساندویچ‌های نیمه آماده و مواد اولیه‌ی غذا‌ها را دارند. کمی غذا تهیه کرده و در‌حالی‌که از شهر دیدن می‌کنید غذا بخورید. این راهی بسیار ارزان‌ و لذت‌بخش برای غذا‌خوردن است. 

غذا‌های محلی و ارزان بخورید

غذا درست کردن را نمی‌پسندید؟ مشکلی نیست. راه‌های دیگری نیز برای تهیه غذا با قیمت مناسب وجود دارد. از مغازه‌های ساندویچ فروشی محلی، فلافلی مائوز (Maoz)، فست‌فود‌های فرانسوی وک‌تو‌واک (Wok to Walk) و دست‌فروش‌های خیابانی غذا تهیه کنید. از رستوران رفتن پرهیز کرده و سعی کنید از همین مکان‌های محلی و با قیمت مناسب غذا تهیه کنید.

برای رسیدن به مقصد برنامه داشته باشید

حمل و نقل نیز می‌تواند هزینه‌ی معقولی داشته باشد اگر به مسیر اشتباه نروید. در‌صورت اشتباه رفتن باید راه را برگردید و پول اضافه پرداخت کنید. 

کاوچ‌سرفینگ (Couchsurfing)

هاستل‌ها به سرعت پر می‌شوند. اکر دوستی ندارید که با او اتاق بگیرید، از کاوچ‌سرفینگ (زندگی با کسانیکه حاضرند اتاقی را به رایگان در اختیار گردشگران قرار دهند) استفاده کنید. 

از پرواز‌های ارزان استفاده کنید

اگر می‌دانید به کجا سفر خواهید کرد و مقصد قطار (شبکه‌ی ریلی) ندارد، هرچه زود‌تر پرواز را رزرو کنید. ایرلاین‌هایی چون ترانساویا، ایزی‌جت، ویز ایر و رایان ایر معمولا تخفیف می‌دهند. هزینه‌ی سفر رفت و برگشت با این هواپیمایی‌ها در زمان تخفیف، تنها ۵ دلار آمریکا خواهد بود. 

در باغچه‌ها چادر بزنید

سرویس خدماتی بسیار خوبی وجود دارد که با ورود به سایت این سرویس، شما می‌توانید باغچه‌هایی را پیدا کنید که صاحبانشان اجازه می‌دهند شما به‌طور رایگان و یا با پرداخت مبلغی اندک (۴-۱۰ یورو) در باغچه‌ی آن‌ها چادر بزنید. این سرویسی جدید است و از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است. همواره افراد زیادی به این سرویس می‌پیوندند و آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن باغچه اعلام می‌کنند. شما می‌توانید با جستجو در این سایت از امکانات هرکدام از باغچه‌ها اطلاع یابید.

کارت توریست شهر بگیرید

دفاتر محلی گردشگری، کارت‌های توریست شهر را برای تمامی امکانات شهری همچون جاذبه‌های گردشگری تور‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌دهند. با استفاده از این کارت از امکاناتی چون جاذبه‌های گردشگری و تور‌های شهری، سیستم حمل و نقل عمومی و برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به‌ رایگان استفاده کرده و یا تخفیف بگیرید.این کارت پول زیادی را ذخیره می‌کند. با استفاده از این کارت در شهر اسلو پایتخت نروژ، می‌توان نزدیک به۲۷ یورو ذخیره کرده و از سیستم حمل و نقل رایگان استفاده کرد. در بازدید از موزه‌ای در پاریس ۷۸ یورو تخفیف گرفته و با استفاده از لندن کارت، تقریبا۶۵ پوند انگلیس (۸۳ یورو) ذخیره کنید. اگر می‌خواهید از جاهای زیادی دیدن کنید، حتما از این کارت تهیه کنید.

کارت توریست شهر در اروپا

از تور‌های شهری رایگان استفاده کنید

یکی از بهترین گزینه‌های موجود در شهر‌های بزرگ، وجود تور‌های رایگان با پای پیاده است. این تور‌ها بهترین راه برای دیدن جاذبه‌های مختلف، آشنایی با تاریخ و محک بردباری خود شما است! 

تورهای رایگان در اروپا

از شبکه‌ی ریلی استفاده کنید

استفاده از شبکه‌ی ریلی صد‌ها دلار به نفعتان خواهد شد. در‌صورتی‌که می‌خواهید به نقاط دور و دور اروپا سفر کنید، استفاده از شبکه‌ی ریلی بهترین گزینه است. 

از راید‌شر (Rideshare) استفاده کنید

اگر برنامه‌ای قابل تغییر دارید می‌توانید از سرویس راید‌شر (Rideshare)  استفاده کنید و با ماشین‌های مردم محلی برای سفر‌های بین شهری حتی میان کشوری سفر کنید. من از این سرویس در سوییس استفاده کردم و نه تنها مقدار قابل توجهی پول کمتر خرج کردم، بلکه با مردم جالبی آشنا شده و چیز‌های زیادی راجع‌به فرهنگ و نوع زندگی آن‌ها آموختم. رانندگان تایید‌شده هستند و این نوع سفر کاملا امن است. 

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در اروپا

چیز‌های جالب زیادی در اروپا وجود دارد و اسم بردن تک تک آن‌ها غیر‌ممکن است. اما در ‌این‌جا می‌خواهیم با چند فعالیت محبوب آشنا شوید. 

در پاریس گردش کنید

شهر نور، لقبی است که همگان به پاریس می‌دهند. غذا، محیط، تاریخ، همه و همه پاریس را شهری جذاب کرده‌اند و نادیده گرفتن این حس جادویی نا‌ممکن است. با یک‌بار سفر، قادر به بازدید از کل شهر نخواهید بود. کار‌های زیادی برای انجام وجود دارد و سال‌ها طول می‌کشد تا همه چیز را ببینید! اما با چند روز گردش نظر خوبی راجع‌به شهر پیدا خواهید کرد.

پاریس

آمستردام

علاوه‌بر کافی‌شاپ‌ها و نور‌های قرمز چیز‌های زیادی در این شهر وجود دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش شده و آجری در اطراف کانال‌های زیبا منظره‌ی زیبایی به وجود آورده‌اند. آمستردام شهری سرشار از هنر است و مردم محلی آن‌جا هرلحظه آماده‌ی کمک به شما خواهند بود. در سفر به آمستردام حتما از کافی‌شاپ‌های جردان (Jordaan)  و اوست (Oost)  در همسایگی آمستردام دیدن کنید.

آمستردام

جزایر یونان

این جزایر قطب گردشگری تابستانه‌ی اروپا است. جزایر کاس و کرت مقاصد محبوب انگلیسی‌ها هستند. جزیره‌ی سادورینی اهمیت تاریخی دارد، میکونوس جزیره‌ای لوکس و پاروس جزیره‌ای آرام و ساکت است. با وجود صد‌ها جزیره، شما می‌توانید مکان مورد علاقه‌ی خود را بیابید. 

جزایر یونان

در بارسلون، اوقاتی آرام داشته باشید

بارسلون شهری است که ۲۴ ساعت شبانه‌روز  و ۷روز هفته بیدار و پر از جنب‌و‌جوش است. برای دیر‌وقت شام خوردن و جشن‌های مختلف آماده باشید. در کنار غذا‌های خوشمزه و تفریحات شبانه، سبک معماری گادی (Gaudi)  و تاریخی که به زمان رم باستان‌ می‌رسد، این شهر را متمایز کرده‌است. 

بارسلون

لندن

فرهنگ انگلیسی را در لندن تجربه کنید. بهترین موزه‌های جهان در این شهر قرار دارند (رایگان هستند) و غذا‌های لذیذ، شگفت‌انگیز هستند. برای خرید از یازار غذای یک‌شنبه‌ها، به خیابان بریک لین (Brick Lane) بروید. شاید برخی پاریس را به لندن ترجیح دهند اما چیز‌هایی جالب و غیر‌طبیعی در لندن زیاد وجود دارد. لندن شهری ارزان نیست. 

لندن

برلین

شهر امروزی و زیبای برلین مقصد گردشگری جذابی خواهد بود. برلین یکی از ارزان‌ترین شهر‌های اروپا است و شهر هنر، موسیقی و غذا‌های لذیذ است. غذا‌های خاورمیانه با قیمت‌های بسیار ارزان عرضه می‌شوند.از موزه‌ی تاریخ این شهر که یکی از بهترین موزه‌های اروپاست، حتما دیدن کنید. 

برلین

پراگ

شهری زیبا با تاریخی شگفت‌انگیز است. مقصدی ارزان است. در تعطیلات آخر هفته مردم به خیابان‌ها می‌آیند و غذا می‌خورند. پراگ یکی از زیبا‌ترین شهر‌های اروپا است. 

پراگ

اینترلاکن (Interlaken)

اینترلاکن (Interlaken) در کوه‌های سوییس واقع شده است. به دلیل امکان کوه‌نوردی، هات‌چاکلت‌های خوشمزه و ورزش‌های گوناگون بهترین مکان برای استراحت پس از بازدید از شهر‌ها و موزه‌های گوناگون است. 

اینترلاکن

در رم گردش کنید

این شهر تاریخی غذا‌های خوشمزه و تفریحات شبانه‌ی مختلفی دارد. خیابان‌های کوچک رم که به راحتی نمی‌توان در آن‌ها قدم زد، فضای شهر را رویایی کرده‌اند. حتما از منطقه‌ی تراستور (Trastevere) دیدن کنید. در این منطقه با فرهنگ ایتالیا به خوبی آشنا خواهید شد. 

رم

در منطقه‌ی چینکوئه تره (Cinque Terre) در ایتالیا کوه‌نوردی کنید

این پنج صخره‌ی زیبا در کنار آب‌های گرم و نخلستان‌های زیبای زیتون و انگور قرار گرفته است. در این صخره‌ها، شما کوه‌نوردی جذاب و شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. برای چالش بیشتر به آرامی از صخره‌ها بالا روید. یا تنها روی خط ساحلی قدم بزنید.

سینک‌تر

کراکوف

شهر کراکوف شبیه به شهری قرون وسطایی در یک کارت پستال است. این شهر حتی از پراگ نیز زیبا‌تر است. شهری فعال، امروزی، جوان‌پسند و مرکز علم و دانش در لهستان است. دانشجویان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. اکثر گردشگران برای شرکت در جشن‌های مختلف به این‌جا می‌آیند. اما در کنار شرکت در این جشن‌ها، از غذا‌های خوشمزه و بُعد تاریخی شهر نیز لذت ببرید. همچنین اردوگاه آشویتس (بزرگترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در لهستان) در این منطقه قرار دارد. 

کراکوف

کورنوال

بهترین قسمت انگلستان خارج از لندن است و متاسفانه عده‌ی کمی از گردشگران لندن را ترک می‌کنند. برای رفتن به جایی با قیمت‌های ارزان‌تر، محلی‌های مهربان، زیبایی طبیعی، کوه‌نوردی فوق‌العاده، شهر‌های کوچک و در یک کلام برای  دیدن انگلستان قدیمی و سنتی، به طرف غرب و سمت کورنوال بروید. 

کورنوال

آلپ سوییس 

چه در زمستان و چه در تابستان برای کوه‌نوردی به کوه‌های آلپ سوییس بروید، با مناظری بسیار زیبا و هیجان‌انگیز رو‌به‌رو خواهید شد. البته کوه‌های آلپ در همه‌ی کشور‌ها زیبا هستند. و در کشور‌های ایتالیا، فرانسه و سوییس این مناظر به یک اندازه زیبا هستند.

کوه های آلپ در سوییس

در جشن توماتینا (La Tomatina) گوجه فرنگی پرتاب کنید

توماتینا (La Tomatina)، این جنگ بزرگ غذایی هر سال در آخرین چهارشنبه‌ی ماه اوت در شهر بونل اسپانیا برگزار می‌شود. در این جشن مردم ۱ ساعت به یکدیگر گوجه پرتاب می‌کنند. خیابان‌ها تا قوزک پای افراد پر از گوجه و آب گوجه می‌شود. پس از آن مردم به رودخانه رفته و در آن‌جا خود را تمیز کرده و سپس به شهر برگشته و جشن می‌گیرند. 

چیزی بیش از دراکولا در رومانی پیدا کنید

 عده‌ی کمی از مردم از رومانی دیدن کرده‌اند. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع است با شهر‌های قرون وسطایی، سواحل زیبای دریای سیاه و کوه‌نوردی فوق‌العاده، کشف‌نشده باقی‌مانده‌است. همه‌ی این تفریحات و فعالیت‌ها در این کشور ارزان است و تنها با روزی ۳۰ دلار می‌توانید در کل کشور گردش کرده و از شلوغی و اذدحام مرکز و غرب اروپا در امان بمانید. 

رومانی

در اسکاندیناوی گردش کنید

در این‌جا کیفیت زندگی بالاست، مردم بسیار مهربان و صمیمی هستند و خصوصیت بارز شهر‌ها، تمیز و تاریخی بودن آن‌هاست. این منطقه از اروپا ارزان نیست اما راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. اجازه ندهید قیمت‌های بالا شما را از این‌جا فراری دهند! از شهر‌های زیبای این شبه جزیره می‌توان به کپنهاگ، استکهلم، گوتلاند (Gotland)، آبدره‌های نروژ و لاپلند (Lapland) در فنلاند  اشاره کرد. 

اسکاندیناوی



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 206
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 21
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 69
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 806
    بازدید ماه بازدید ماه : 15471
    بازدید سال بازدید سال : 70254
    بازدید کلی بازدید کلی : 905813

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.81.221.121
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.