راهنمای سفر به استان هرمزگان

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای سفر به استان هرمزگان

راهنمای سفر به استان هرمزگان

هرمزگان

استان پردرآمد هرمزگان با مساحتی حدود ۶۸ هزار مترمربع و با وجود شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای زیبا، از جمله مرکز آن شهر بندرعباس و البته وجود جزایر متعدد که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها می‌توان به جزایر کیش و قشم اشاره کرد، نوروز هر سال یکی از محبوب‌ترین  مقصدهای مردم  است.

آب و هوای استان

به طور کلی استان هرمزگان از مناطق گرم کشور است. متوسط دما در این منطقه به ۲۷ درجه و رطوبت حداقل ۱۹ و حداکثر ۱۰۰ درصد است. البته میزان این حرارت و رطوبت، با توجه به موقعیت شهرها و جزایر در این استان، متغیر خواهد بود. جاذبه‌های گردشگری زیاد این استان، به خصوص در جزایر دیدنی آن، گرما را تا حدودی به دست فراموشی می‌سپارد.

ما در این راهنمای سفر به چهار مکان پربازدیدتر این استان می‌پردازیم. مرکز آن بندرعباس و جزایر کیش و قشم و بندرلنگه که زیبایی بی نظیر آنها در خلیج فارس چشم هر بیننده ای را می نوازد.

بندرعباس

شهر بندرعباس که در گذشته آن را با نام بندر گمبرون می خواندند،  یکی از شهرهای بزرگ ایران و یکی از مراکز مهم فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در کشور است. 

هتل‌‌ها و مسافرخانه‌ها

از ارزان‌ترین هتل‌های بندرعباس می‌توان به هتل‌های امین، گوهرشاد و هتل فروغ بندر اشاره کرد و گرانترین هتل هم در حال حاضر هتل بین المللی خلیج فارس است؛ با قیمت شبی ۲۹۰ هزار تومان برای یک اتاق یک تخته. البته تمامی این قیمت‌ها بدون اعمال هیچگونه تخفیف عنوان شده‌اند و ممکن است تغییر کنند. شما از طریق رزرو از سایت‌های مختلف می‌توانید تخفیف‌های آنها را در همان تاریخ سفر خود مشاهده کنید.

هتل‌های نزدیک به بازار مرکزی (سیتی سنتر) پرطرفدار بندرعباس  و معبد هندوها:

  • هتل آپارتمان آتیلار ۲ و هتل آتیلار

هتل‌های نزدیک به حمام گله داری:

  • هتل امین

هتل‌های نزدیک به امامزاده سید مظفر(ع)

  • هتل هرمز، هتل آتیلار

حتما برای ایام نوروز از قبل قیمت هتل‌ها یا مهمانسرایی را که با توجه به بودجه، تعداد نفرات و انتظارتان به آن نیاز دارید را بررسی و رزرو نمایید.

جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

این شهر جنوبی کشورمان دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی فراوانی است که در ادامه تعدادی را به اختصار به شما معرفی می‌کنیم. البته گذشته از سواحل زیبای خلیج فارس  که بدون شک یکی از مقاصد تمامی مسافران این شهر جنوبی خواهد بود.

حمام تاریخی گله‌داری (حمام شاه عباس)

حمام گله داری

حمام گله‌داری  تنها حمام قدیمی شهر بندرعباس است که ساخت آن به اواخر قرن سیزده هجری قمری و دوران قاجاریه بازمی‌گردد و امروز به عنوان موزه‌ی مردم شناسی بندرعباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معبد هندوها

معبد هندوها

یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر معبد هندوها است که در خیابان امام خمینی، روبه روی بازار روز واقع شده است. این معبد برای هندوهای ساکن بندرعباس در بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ هجری شمسی ساخته شده و از نقاط مهم ارتباط فرهنگی بین ایران و هند است.

امامزاده سید مظفر (ع)

امامزاده سید مظفر

امامزاده سید مظفر (ع) یکی از مناطق پربازدید در بندرعباس است. اهل سنت معتقدند سید مظفر از سادات اهل سنت است و شیعیان بر این باورند که این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.

موزه‌ی بزرگ خلیج فارس بندرعباس

موزه خلیج فارس

موزه‌ای بزرگ در ساختمانی سه طبقه با زیر بنای ۲۴۰۰ مترمربع و در سه بخش مردم شناسی، باستان شناسی ونمایشگاه برگرفته از معماری سنتی هرمزگان .

مراکز خرید بندرعباس

سیتی سنتر بندرعباس

برای طرفداران خرید بازار مرکزی (سیتی سنتر) با ۵۰۰ غرفه یکی از بزرگترین مراکز تجاری و خدماتی بندرعباس را معرفی می‌کنیم. این بازار در چهار راه برق، بلوار ساحلی بندرعباس قرار دارد. از دیگر مراکز بزرگ خرید هم می‌توان به بازار زیتون، ستاره‌‌ی جنوب و بازار ستاره شهر اشاره کرد. برای آن دسته از مسافرانی که به دنبال فرآورده‌های دریایی مانند ماهی‌های تازه‌ی جنوب و میگو هستند بازار ماهی (بازار ماهی فروشان) در بلوار صیادان را پیشنهاد می‌کنیم. 

پارک ساحلی سورو

پارکی ساحلی با امکاناتی تفریحی  نظیر جت اسکی، قایق سواری و حتی موتور سواری در ساحل. 

کیش

ساحل کیش

یکی از جزایر زیبا و توریستی در کشور جزیره‌ی کیش است، البته با نظم و قوانین خاص که شاید درکمتر جایی در ایران آنها را ببینید. سیگارکشیدن در اماکن عمومی ممنوع است. در ایام نوروز با توجه به آب و هوای مطلوبی که دارد بسیار شلوغ و البته کمی گرانتر از روزهای گرم  این جزیره است. برای حمل و نقل توصیه می‌شود از مینی بوس‌هایی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنید چون بسیار به صرفه‌تر از تاکسی هستند.  

هتل‌ها و اقامتگاه‌های کیش

هتل داریوش کیش

 در جزیره توریستی کیش هتل‌های متعددی از یک تا پنج ستاره  وجود دارد، اما چون این هتل‌ها در ایام شلوغ جوابگوی تعداد کثیر مسافران نیستند سوئیت‌های خصوصی و اجاره‌ای نیز با هماهنگی مسئولان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. حتی در ایام نوروز محل‌هایی را برای چادر زدن مسافران در نظر می‌گیرند. البته  مسافرانی که اسکان در چادر را انتخاب می‌کنند  باید به فکر شرایط جوی این جزیره نیز باشند. از هتل‌های ارزان قیمت و یک ستاره‌ی کیش می‌توان به هتل دیدار، هتل ایران کیش، هتل کوثر و هتل قاصدک کیش اشاره کرد و از گرانترین هتل‌های موجود هم هتل‌های پنج ستاره‌ای مانند هتل داریوش، هتل مارینا پارک کیش و هتل شایان را می‌توان نام برد. 

بعلاوه از تورهای معتبر زیادی که برای سفر به این جزیره وجود دارد نیز می‌توانید استفاده کنید که معمولا در تمامی قیمت‌ها موجود هستند. البته در برخی ایام خوش آب و هوا مانند نوروز قیمت‌ها گرانتر است. توصیه می‌شود در این ایام شلوغ برای اینکه از محل اسکان خود مطمئن باشید، از طریق تورهای این جزیره سفر خود را برنامه‌ریزی کنید که معمولا هر تور هم تخفیف‌های ویژه‌ی خود را برای رزرو هتل‌ها دارد. مراکز تجاری کیش که حجم بسیاری از فعالیت‌های مسافران را به خود اختصاص می‌دهد نیز ازجمله جاذبه‌‌هایی است که نام بردنش در این راهنما  خالی از لطف نیست.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کیش

 مراکز خرید کیش 

بسیاری از مسافران به غیر از لذت بردن از انواع تفریحات آبی و غیر آبی در این جزیره‌ی زیبا و بازدید از نقاط تاریخی و دیدنی آن، بخشی از سفر خود را به خرید کردن در جزیره  اختصاص می‌دهند. از بازارهای کیش می‌توان به سیتی سنتر بزرگ آن، بازار سارینا ۱ ، مرکز تجاری کیش، بازار پردیس ۱ و ۲ و بازار مرجان که نزدیک به پارک دلفین‌ها است اشاره کرد. 

سارینا

سارینا

مرکز تجاری کیش

کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهرزیرزمینی کاریز

قنات یا کاریز کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این جزیره است که قدمتی در حدود ۲۵۰۰ سال دارد. این قنات امروزه تغییر کاربری داده و به یک شهر زیرزمینی ده هزار مترمربعی در عمق ۱۶ متری زمین تبدیل شده و با صدف‌ها و مرجان‌هایی با قدمت زیاد پوشیده شده است.

کشتی یونانی‌

کشتی یونانی

یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش کشتی عظیم‌الجثه‌ای است که در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست.

پارک دلفین‌ها

پارک دلفین ها

پارک دلفین‌ها یا دلفیناریوم کیش که باسرمایه حسین ثابت، مالک هتل داریوش کیش ساخته شده است، یک مجموعه‌ی عظیم تفریحی و توریستی است که شامل امکاناتی مانند فضای سبز، استخر دلفین‌ها، باغ پرندگان، سفره خانه‌ی سنتی و سالن آمفی تئاتر است.

تفریحات و ورزش های آبی 

کبل اسکی

  در جزیره‌ی کیش انواع تفریحات و ورزش‌های آبی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. تفریحاتی که البته تا حدودی گران هستند؛ مانند جت اسکی، گشت در آب دریا با انواع قایق، غواصی، اسکی روی آب، کشتی‌های تفریحی و کشتی‌های تفریحی آکواریوم. از تفریحات غیر آبی محبوب هم می‌توان به بانجی جامپینگ (برای دوستداران هیجان)، کارتینگ، پینت بال و اسب سواری اشاره کرد. به طور کل این جزیره مملو از تفریحات مختلف برای سلیقه‌های گوناگون است.

قشم

یکی از مقاصد پرطرفدار برای خرید و تفریح در جزایر جنوب کشور جزیره‌ی قشم است. شما می‌توانید از بندرعباس با قایق مسافربری یا پرواز خود را به این جزیره برسانید. البته مانند جزیره‌ی کیش این جزیره هم دارای تورهایی است که می‌توانید برای سهولت سفر، با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود، آنها را انتخاب کنید.

اقامتگاه‌های قشم

این جزیره‌ی پربازدید هم دارای هتل‌های زیادی است که در قیمت‌های مختلف آماده‌ی سرویس دهی به هموطنان عزیز هستند. اگر مسافرتی چند نفره دارید به احتمال زیاد انتخاب سوئیت به جای اتاق‌های هتل‌ها مناسب‌تر خواهد بود.

هتل‌های نزدیک به جنگل دریایی حرا:

  • هتل پرشین گلف، هتل مارینا شماره ۱ و مجتمع اقامتی ساحل طلایی

هتل‌های نزدیک به قلعه‌ی پرتغالی‌ها:

  • هتل آسمان، هتل آپارتمان پلاس، هتل دریا

هتل‌های نزدیک به بازار قدیمی قشم:

  • هتل آپارتمان گلستان، هتل آسمان و هتل آپادانا

جاذبه‌های تفریحی و  گردشگری قشم

جنگل دریایی  حرا

جنگل حرا

درختان حرا(مانگرو) گونه‌ای از درختان در اندازه‌های ۳ تا ۶ متر و با شاخ و برگ سبز روشن هستند. این درختان برای رشد به آب شیرین نیازی ندارند و با خاصیتی که دارند نمک آب شور را دفع و آب شیرین را دریافت می‌کنند. این جنگل دریایی در تنگه‌ی خوران، در شما ل غربی جزیره‌ی قشم قرار دارد.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی ها

در انتهای شمال شرقی قشم قلعه‌ای قدیمی و مخروبه قرار دارد که در سال ۱۶۲۱ میلادی به دستور پادشاه اسپانیا برای کنترل ترافیک دریایی منطقه‌ی هرمز و خلیج فارس در قشم ساخته شد.

غار نمکی 

در جزیره قشم یک کوه نمکی وجود دارد یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس به‌حساب می‌آید. این کوه نمکی که نتیجه فعالیت‌های طبیعی بوده است اکنون چندین غار را در زیر خود به‌آغوش کشیده که بزرگترین آن‌ها حدود ۶.۴ کیلومتر طول دارد.

کوهنمکی در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم واقع شده و در بخش جنوب باختری این جزیره و در نزدیکی ساحل جنوبی آن قرار دارد. این کوه گنبدی شکل ارتفاعی در حدود ۲۳۷ متر دارد که بلند‌ترین بخش این جزیره به‌حساب می‌آید. در گنبد نمکی قشم پدیده‌های انحلالی سطحی و عمقی زیادی وجود دارند. گفتنی است که طولانی‌ترین غار این مجموعه با نام غار نمکدان ۳ مشهور است و با طول ۶۴۰۰ متری‌اش توانسته طولانی‌ترین غار نمکی جهان باشد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، سن نمک‌های این غار به‌دوره پیش از کامبرین مربوط می‌شود و با این اوصاف بیش از ۵۷۰ سال عمر دارند.

غار نمکی

غار نمکی

 

مراکز خرید

درگهان

 بسیاری از افراد برای خرید کردن به این جزیره سفر می‌کنند؛ از خرید پوشاک تا لوازم منزل. از مراکز خرید قشم می‌توان به بازارهای قدیم قشم، بازار ستاره، بازار پردیس، بازار خلیج فارس و بازار نخل زرین اشاره کرد. البته خیلی از افراد «شهر درگهان» را که در فاصله‌ی کمی از قشم قرار دارد و با تاکسی به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت، برای خرید ترجیح می‌دهند.

از دیگر جزایر کمتر دیده شده‌ی هرمزگان می‌توان به هندورابی، ابوموسی، جزیره‌ی هنگام در جنوب قشم و جزیره هرمز اشاره کرد. از بنادر هم  به بندر لنگه  که درفاصله‌ی کمی از بندرعباس قرار دارد، اشاره می‌کنیم. تمامی جاذبه‌ها و تفریحات نام برده شده تنها بخشی از آنچه در استان هرمزگان وجود دارد، است و به طور حتم مناطق زیبای دیگری نیز وجود خواهد داشت که با سفر به این استان، امکان بازدید از آنها را پیدا خواهید کرد. 

جزیره هرمز

                                                                              جزیره هرمز                                                                      

بندر لنگه 

بندر لنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان است. این شهر مرکز شهرستان بندر لنگه و یکی از بنادر مهم جنوب کشور است.

• محدوده شهرستان بندرلنگه: حدودا از شرق به شهر کنگ، از غرب به روستای شناس و مغویه، از جنوب به خلیج فارس و از شمال به صحرای مهرکان محدود می‌شود.

• فاصله بندر لنگه با شهرهای اطراف: فاصله بندر لنگه تا شهر لار ۲۸۰ کیلومتر، تا بندرعباس ۱۹۲ کیلومتر، تا بوشهر ۴۲۰ کیلومتر و تا شهر بستک ۱۷۰ کیلومتر است. هوای شهر بندر لنگه مانند سایر شهرهای ساحلی مرطوب و در تابستان گرم است.

این بندر بسیار آرام و زیبا است. در نزدیکی آن بندر چارک واقع شده که یکی از قلعه‌های پرتغالی‌ها در آن قرار دارد. بعضی از مسافران علاقمند هستند که پس از بند عباس در حاشیه ی خلیج فارس حرکت کرده و عازم بندر لنگه شده و از آنجا با کشتی به کیش بروند؛ مسیری که بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیز خواهد بود.

خانه فکری

 خانه فکری بندر لنگه

لنگه

 سوغات و غذاهای سنتی استان 

از صنایع دستی زیبای مخصوص این استان می‌توان  به گبه دوزی، حصیربافی، سفالگری، خوس دوزی، گلابتون دوزی و عبادوزی اشاره کرد.

حصیر جنوب

صنایع دستی هرمزگان

صنایع دستی هرمزگان

هرمزگان

بعلاوه اگر علاقه‌مند به داشتن نقش و نگاری از حنا روی دستان خود هستید، زنان هنرمند هرمزگانی این کار را برایتان انجام خواهند داد. از سوغاتی‌های خوشمزه این استان جنوبی هم انواع خرما (و انواع فراورده‌های آن)، مرکبات، ماهی و میگو را می‌توان نام برد.

خرما

در استان هرمزگان هم مانند بسیاری از استان‌های دیگر غذاهای محلی فراوانی وجود دارد که هرکدام مربوط به یک قسمت از آن است، اما به سبب موقعیت قرارگیری آن در نزدیکی دریا غذاهای دریایی در اینجا طرفداران فراوان و البته طعم و مزه‌ای خاص دارد. حتما شما رستوران‌هایی را در این استان خواهید یافت که غذاهای دریایی (ماهی جنوب ، میگو و خرچنگ) را به بهترین نحو سرو می‌کنند. از مجموعه این غذاها، قلیه ماهی یا میگوی بندرعباس ،هواری ، مهیاوه ( که به نوعی پیش غذا محسوب می‌شود) وعنکاس را پیشنهاد می‌کنیم.

عنکاس

اگر میل دارید غذا را در جایی غیر از محل اقامت خود صرف کنید، رستوران‌های زیادی مانند رستوران سنتی ستاره‌ی جنوب (با داشتن شعبه در بندرعباس و قشم)، رستوران و مجموعه‌ی توریستی بادگیران، رستوران سامکو و رستوران روژه وجود دارند. رستوران‌های جزیره‌ی کیش هم اکثرا دارای کیفیت غذای خوبی هستند.

قلیه ماهی

امیدواریم   از تمامی لحظات سفر خود به این استان جنوبی لذت ببرید و  صفا، صمیمیت و خونگرمی مردم غیور جنوب گرمابخش سفر شما به هرمزگان باشد.



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب


این نظر توسط سئو سایت در تاریخ 1398/2/11/3 و 11:50 دقیقه ارسال شده است

<-CommentGAvator->

مرسی از اطلاعاتتون اما از تهران و جاذبه هاش هم بگید


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 127
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 13
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 42
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 727
    بازدید ماه بازدید ماه : 15392
    بازدید سال بازدید سال : 70175
    بازدید کلی بازدید کلی : 905734

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.239.57.87
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.